lørdag 12. mai 2012

Polkadot cupcakes uten frosting

Jeg og lille O gikk igang med baking i dag morges før jobb. Cupcake grunnoppskriften til Fabelaktige Maia  fungerer fabelaktig. Den finner du her. Det var verre med frostingen....Smøret var romtemperert og jeg brukte usaltet godt smør som anbefalt, men jeg tror frostingen  ble for varm..i tillegg ble den ikke så god som den sjokoladevarianten jeg fikk på kurset..:) Men øving gjør mester, ikke sant? Jeg synes de var så søte de polkadot formene, så det ble disse i dag:)
Resultatet ble luftige og saftige vanilje cupcakes. Det ble faktisk litt flere enn oppskirften, så jeg lagde 1,5 brett tilsammen.
 
Dersom dere har noen tips ang frosting, tar jeg gjerne imot det. Jeg prøvde meg på sjokoladevarianten i dag, brukte 70%sjokolade kjøpt i vanelig dagligvare, og fulgte ellers denne oppskriften. Jeg har nå satt den i kjøleskapet og skal prøve meg litt i morgen igjen etter jobb:)
Håper dere har en fin lørdagskveld, jeg er straks ferdig med en rolig kveldsvakt!
Takk for alle de fine kommentarene på forrige innlegg:)

7 kommentarer:

  1. Så fine former,dei såg knallgode ut:)
    Øvelse gjør mester,synest du er flink eg,sikkert veldig spennande å prøve ut ulike toppinger og pynt:)
    Her er det snart ein liten titt på gullruten:)
    Fin kveld til deg!
    Klem

    SvarSlett
  2. Cupcakesene så kjempedeilige ut. Nå fikk lyst til å bake også :-)

    Ha en god lørdagskveld videre :-)

    SvarSlett
  3. Herlige bilder.
    Formene med prikker er stilige.
    Bedre lykke med neste frostingrunde - har ingen tips til deg dessverre.
    Jeg henger igjen i mammas muffinsoppskrift fra 80-tallet, var ikke frosting da...

    Fortsatt fin helg til deg!
    - AC

    SvarSlett
  4. Hei søte!
    Så flink du er :)
    Det kan hende du har pisket den for lenge og da blir den myk, ha oppi mer sjoko og ha den i kjøleskap en halvtime..

    Jeg syns du er knallflink :)

    Fin søndag til deg, jeg skal straks dra og besøke 3 små valper og jeg gleder meg masse!

    klemklem

    SvarSlett
  5. Mmmm, nå fikk jeg veldig lyst på muffins:)
    Fine de er ♥

    SvarSlett
  6. Dårlig med tips herfra gitt.. ikke en kløpper på slikt! ;)
    Men så herlige muffins i prikkete former! Så gode ut!

    FIN uke til deg! Klem

    SvarSlett
  7. Hvor ser de bare gode ud de muffins, og papirsformene er helt fantastisk fine! Det var synd det ikke gik så godt med frostingen, til en anden gang har jeg en fantastisk frostingopskrift her: http://copenhagencakes.wordpress.com/2011/12/16/verdens-bedste-gulerodscupcakes-nu-i-100-julestemning/

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på at DU er innom min blogg&legger igjen en hilsen her:) Evt spørsmål svarer jeg på fortløpende i kommentarfeltet:) Send meg gjerne en mail på madebykine@gmail.com hvis det er noe du lurer på:)
Ha en super dag:)