torsdag 4. oktober 2012

teinspirasjon

Jeg fikk en søt utfordring på instagram av Panonejane, vis 3 favorittbilder på rad:)
Mitt bidrag ble fra kjøkkenet. Jeg har forelsket meg helt i Chai latte, fikk er supert tips av hvordan lage en god chai latte  av en av kaffe/teekspertene fra KAFFA, som forøvrig er min favoritt kaffe/tebutikk i Oslo. Ja jeg kjører helt inn til byen innimellom for å handle her:):)
Bilde er tatt fra min Iphone 4 og jeg har brukt appen Picframe til å lage collagen

Til en god kopp chai latte trenger du:
50/50 vann og melk
Jeg bruker Masala chai fra Newby, du trenger ca 2 gram te per kopp(2 gram har jeg funnet ut  med denne teen er en toppet teskje)

Bland te, vann&melk i en liten gryte, kok opp, deretter siler du teen, jeg bruker tesilen som du ser på bildet, den passer perfekt oppi koppen, la det trekke noen minutter før du tar silen opp
For en litt søtere smak kan du og tilsette litt honning:)

1 kommentar:

  1. det hørtes aaaaltfor komplisert ut! Jeg foreslår at jeg baker og du står for teen *ler*

    ønsker deg en nydelig fredagskveld! Jeg får mannen hjem fra Amsterdam ikveld og jeg gleder meg!
    klem&smil

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på at DU er innom min blogg&legger igjen en hilsen her:) Evt spørsmål svarer jeg på fortløpende i kommentarfeltet:) Send meg gjerne en mail på madebykine@gmail.com hvis det er noe du lurer på:)
Ha en super dag:)