tirsdag 4. juni 2013

123 kjøkkenhage

I fjor på denne tiden fikk jeg endelig realisert prosjekt pallekarmer og mini kjøkken/ urtehage. I går på fridagen min var det på tide å starte opp årets første såing. Min datter er ivrig medhjelper. Legg merke til redskapene, det må være litt feminint når vi jentene holder på:)
Posene med frø fra Jamie kjøpte jeg i fjor på Mester grønn. Satser på at de funker fint i år og:) I år blir det ruccola, reddik, spinat, og salat. 
Frøene er ferdig dandert, så nå er det bare og vente å se når det begynner å spire:) Jeg har og en kasse til med urter. Er veldig overassket over at flere av urtene har klart og overvintre, mynten og gressløken vokser som bare det. Så da ligger det an til noen mojitos på terassen etterhvert:)

Her er foressten innleggene fra fjoråret: her og her
I år har jeg også utvidet horisonten og blitt med i et andelslag. Det blir nok noen innlegg etterhvert om hva jeg har høstet.

2 kommentarer:

  1. Så koselig og så kjekkt med egen kjøkkenhage:)kan tenke meg det blir supert å høste inn der fra❤
    Fine ny dag til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  2. Så herlig! Tror jeg må prøve meg på noe lignende til neste år! I år står nytt hagebord i fokus. Materialet er bestillt, så nå venter jeg bare på at det skal bli levert så jeg kan begynne å kappe og skru. Gleder meg!
    Klem

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på at DU er innom min blogg&legger igjen en hilsen her:) Evt spørsmål svarer jeg på fortløpende i kommentarfeltet:) Send meg gjerne en mail på madebykine@gmail.com hvis det er noe du lurer på:)
Ha en super dag:)