torsdag 6. juni 2013

ranunkler i lufta

Jeg går igjennom gamle bilder i arkivet mitt, og kom over disse vakre ranunklene. Etter at jeg har deltatt på kurset til Stine har det blitt maaange bilder,og flere blir det. Derfor prøver jeg og ha et visst system så det ikke fyller seg opp på maskinen. Jeg har valgt å bruke Picasa, når det gjelder redigering bruker jeg photoshop, er ikke spesielt god på det ennå og har lyst til å lære mer. Så hvis noen vet om noen som har kurs, si ifra. Gjerne interiør relatert!! Når bildene er lastet over i Picasa går jeg igjennom bildene og sletter de jeg ikke vil ha, redigerer og lagrer de bildene jeg feks skal bruke til bloggen, eller tenker at jeg vil fremkalle i Dropbox. Resten av bildene laster jeg over i Picasa webalbums, og tilslutt sletter jeg alle bildene som ligger lokalt på maskinen. Da klarer jeg og holde en viss orden. Må inrømme at det fort hoper seg opp. I dag er jeg på flytur ifb med et kurs i Frankrike, og hva er vel bedre enn å bruke tiden på litt opprydding i bilder. HURRA for Norwegian med trådløst nett, så jeg kan blogge på flyet.
Her er de vakre ranunklene som jeg nevnte innledningsvis :)

 
  Nå  ser jeg frem til både faglig inputt og et lite møte med sommervarmen:)
God torsdag:)

8 kommentarer:

  1. Så fine bilder av disse nydelige blomstene:)
    Kjenner meg igjen i at det fort kan hope seg opp med bilder, jeg tar også mye bilder så det er noen tusen lagret nå. Greit å lagre de flere plasser også:)
    Ha en fin kveld.
    Klem fra Elise

    SvarSlett
  2. Heihei Kine :-) Nyyydelige bilder med en hærlig fargepalett :-) Vil bare opplyse deg om at dette er Ranuncler, ikke peoner :-) Mvh Elisabeth

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, Elisabeth:) ja selvfølgelig er det ranunkler..... jeg er fasinert av peoner og for tiden, så da var det det som dukket opp når jeg skrev inlegget....tusen takk for at du sa i fra, nå har jeg rettet opp i det:):) Klem Kine:)

      Slett
  3. Nydelige bilder og vakre blomster ♥

    SvarSlett
  4. Så nydelige bilder sv vakre blomster❤

    SvarSlett
  5. Nydelige bilder! Og jeg er imponert over systemet ditt i bildemappene! Sånn er det ikke hos meg, for å si det sånn, og det lider jeg litt av nå. Det er forholdsvis system i å finne fram, men har ikke vært så flink til å slette, så nå må jeg snart få tatt meg en runde før PCen renner over.. sukk.. kjedelig! ;)

    Det finnes mange bra "tutorials" for Photoshop på f.eks. YouTube. Vet ikke om det er så mye interiør, men har ihvertfall funnet noen bra når det gjelder portretter osv.

    Ønsker deg en fin mandag! Klem AM :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for tips, skal sjekkes ut:):) klem:)

      Slett
  6. Helt enig med deg, nydelige bilder av nydelige ranukler :-) Håper kvelden din blir fin. Klem fra Monica.

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på at DU er innom min blogg&legger igjen en hilsen her:) Evt spørsmål svarer jeg på fortløpende i kommentarfeltet:) Send meg gjerne en mail på madebykine@gmail.com hvis det er noe du lurer på:)
Ha en super dag:)